MASAL TERAPİSİ EĞİTİMİ

Masal Terapisi Eğitimi
Programın Amacı:
Masallar aracılığıyla çocuğun kendini ifade edebilmesi, kendini tanıması, problemlerini çözebilmek adına farklı bir bakış açısı kazanması ve alternatif üretebilmesi amacıyla gerçekleştirilen bir terapi tekniğidir. Bu teknik sayesinde, davranış düzeltme, işlevsiz halde olan davranışı yenisiyle değiştirme ve travmayı yeniden çalışma mümkün olmaktadır. Masal terapisi, oyun terapisi ile birlikte kullanıldığında daha etkili sonuçlar vermektedir.
Programın İçeriği:
Bu eğitiminde bilişsel terapi teknikleri ve deneyimsel yöntemler katılımcılara kazandırılacaktır. Teröpatik dille yazılmış masalları okuduktan sonra devamında analizler yapma, çocuklarla yeniden masal yaratma süreçleri ve bilinen masalları değiştirerek yeni masallar oluşturma gibi uygulamalı etkinliklerle teorik eğitimlerin bütünü desteklenecektir.
EĞİTİM İÇERİĞİ
- Masal Terapisi Tanımı
- Masal Terapisi Kimlere Hangi Durumda Uygulanır
- Farklı Masal Türlerini İnceleme
- Masal Ortamını, Kullanılacak Eşyaları Seans İçin Hazırlama
- Masal Kitaplarındaki Tema, Metafor Sembollerin Analizleri
- Masallarda Toplumsal Cinsiyet
- Masaldaki Üvey Anne Sembolü
- Bibliyoterapi ve İşleyişi & Aşamaları
- Masal Terapistinin Kendi Hikaye Anlatıcılığını Keşfetmesi
- Klinikte Masal Terapisi Uygulanma Süreci ve Masal Terapisi Formulasyonu
- Uygulama & Vaka Analizleri
- Bilişsel Davranışçı Masal Terapi ve Özellikleri
- Bilişsel Tekniklerin Seansta Planlanması
- Masal Okuma ve Çözüm Odaklı Sorularla Çalışma Teknikleri
- Klinikte Masal Anlatımı ve Masal Çizimi
- Masal Kahramanı Oluşturma Teknikleri
- Hikâye Taşlarının, Kuklaların, Küplerinin ve Kartlarının Masal Terapisinde Kullanımı
- Masal Kompozisyonu ve Tema Yaratma Teknikleri
- Masal için Projektif Testlerinin Kullanımı (Louisa Duss, C.A.T, Beier Cümle Tamamlama)
- Çözüm Odaklı Masal Terapisi Teknikleri ve Mucize Sorunun Kullanımı
- Uygulama ve Vaka Analizleri
Eğitim Özellikleri
- Dersler 0
- Sınavlar 0
- Süre 160 Saat
- Yetenek seviyesi Tüm seviyeler
- Dil TÜRKÇE
- Öğrenciler 249
- Değerlendirme Evet